حجت ‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور: به مسجدی رفتم که آنجا «مرگ بر امریکا» نمی‌گفتند علت را پرسیدم گفتند اینجا مسجد سیاسی نیست. برایشان سخنرانی کردم و گفتم به نظرم شما ۵۰ درصد خوبید. در قرآن آمده «اشداء علی الکفار». در بین شما، عمل به «اشداء علی الکفار» دیده نمی‌شود.
من حقوق‌دان نیستم و هفت کلاس درس خواندم اما برخی کتاب‌هایم در دانشگاه تدریس می‌شود. ۲۶۰۰ نکته حقوقی از قرآن استخراج کرده‌ام و اکنون به کتاب درسی در دانشگاه تبدیل شده است.

چندی پیش نیز جناب ایشان در یک جلسه‌ی رسمی، یک فِلش مموری (حافظه‌ی جانبی) از جیب‌شان در آورده و گفتند: » این فِلش به این کوچکی بیش از دویست کتاب و چندین مقاله را در خود جا داده است؛ آن‌وقت بعضی‌ها در علم امامِ هادی و امام زمان(علیهم‌السلام) که در کم‌سالی امام شدند، شُبهه می‌کنند!»
این ادبیات و ساده‌سازی‌های جناب قرائتی در سال‌های نخست برنامه‌ی درس‌هایی از قرآن ممکن بود مؤثر نشان دهد؛ ولی الآن نتیجه‌ی عکس می‌دهد. این که ایشان هفت کلاس درس خوانده‌اند یا بیش‌تر و کم‌تر مهم نیست، امّا تدریس کتاب‌های ایشان در دانش‌گاه نشانه‌ی قوّت آن کتاب‌ها نیست. شاید تدریس این‌گونه کتاب‌ها سبب شده است که کم‌تر دانش‌جویی درس‌های معارف را جدّی بگیرد.