پیش از این شنیدیم که روحانی گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط تحریم معنا و مفهوم ندارد

بی‌بی‌سی هم گفت: حسن روحانی در گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم‌ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

وی ادامه داده در صورتی که توافقات با اروپا نهایی شود، آماده‌ایم به تعهدات برجامی برگردیم و جلسه ایران و ۱+۵ نیز تنها زمانی امکان‌پذیر است که تحریم‌ها برداشته شود.

هم اکنون بی‌بی سی اعلام می‌کند: دونالد ترامپ احتمال کاهش تحریم ایران برای ملاقات با روحانی را رد نکرد.

آقای ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است برای ملاقات با حسن روحانی، از تحریم ایران بکاهد، گفت: «ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

با توجه به این دو دیدگاه ایرانی و امریکایی به نظر می‌رسد پوست خربزه دیگری را امریکایی‌ها برای زیر پای روحانی و ظریف آماده کرده‌اند که پس از جلب نظر موافق آن دو برای مذاکره با ترامپ یا مذاکره کنند و به همه دنیا اعلام کنند که دیدید بالاخره ایران هم با تامپ عکس مذاکره و گفتگو گرفت و یا مذاکره نکرده قرار ملاقات را یکجانبه لغو کننده و ضربه محکم دیگری به تیم مذاکره کننده کشورمان وارد کنند که در مقطع کنونی سم دردناکی برای روند انقلاب اسلامی در منطقه است.

این در حالی است که پس از اخراج جان بولتون، وزیر خارجه دولت ترامپ تاکید کرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد یافت و تغییری در سیاست آمریکا رخ نخواهد داد.