به درستی می توان گفت که عمر دولت اعتدال در سه مقطع «امضای برجام»، «حفظ برجام» و «ماست مالی و مذاکره مجدد» گذشت. هیچ عاقلی مذاکره مجدد را با توجه به هزینه هایی که تاکنون داده ایم نمی پذیرد اما شاید هنوز برخی خیال کنند که مذاکره تنها راه حل است. در این باره اشاره به یک نمونه تاریخی خالی از لطف نیست.

«یاسر عرفات» رئیس‌جنبش آزادی ‌بخش فلسطین، بعد از چند سال مبارزه و مقاومت، در اقدامی غیرمنتظره رهسپار کاخ سفید شد تا با صهیونیست‌ها مذاکره کند که نتیجه این مذاکره امضای «اعلامیه اسلو» بود. به موجب این توافقنامه یک‌طرفه، تمامی تلاش‌های رزمندگان و خون شهدای مقاومت فلسطین پایمال شد

عرفات در این دیدار در مقابل دوربین‌ها با اسحاق رابین نخست‌وزیر وقت رژیم اشغالگر قدس دست داد اما این فیگورهای دیپلماتیک کمکی به بهبود شرایط فلسطینیان نکرد و حتی موجب شد که این رژیم در اقدامات خود علیه فلسطینی‌ها گستاخ‌تر شود اما این پایان سازشکاری عرفات نبود..

عرفات درخواست مذاکره مجدد داشت. بنابراین در مذاکرات موسوم به اسلو ۲ که در سال ۱۹۹۵ انجام شد، کاملاً از ایده‌ها و آرمان‌ها‌ی اولیه‌ تشکیل سازمان آزادیبخش فلسطین عدول کرد و متعهد شد که بندهای مربوط به نابودی اسرائیل را از منشور ملی فلسطین و اساسنامه‌ سازمان آزادی‌بخش فلسطین حذف کند.

🌐 اندکی بعد، عرفات به دست سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، به قتل رسید اما مشکل فلسطین بصورت حل نشده باقی ماند…

پاسخ دهید