نخست این خبر را به نقل از خبرگزاری قرآنی ایکنا بخوانید:

مرکز تخصصی مهدویت و بررسی تطابق یا عدم تطابق سیل اخیر با نشانه‌های ظهور

معاون مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم می‌گوید بارش باران در ایران از اواسط ماه رجب نمی‌تواند نشانه ظهور «امام زمان» باشد چراکه یکی از نشانه‌های ظهور٬ باران در اول رجب است. محمدرضا نصوری این مطلب را در واکنش به اظهارنظر برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی منبی بر اینکه باران‌ و سیل‌های اخیر در ایران نشانه ظهور است، بیان کرده است.

من نمی‌دانم نشانه‌ی ظهور بودن یا نبودن سیل‌های گذشته چقدر مهم است و یا مسأله‌ی چند درصد از جامعه‌ی ماست و اساساً در این وضعیّت تلخ‌کامی جایی برای پرداختن به آن هست یا نه، ولی می‌دانم سیل شمار زیادی از مردم را بی‌خانمان کرده و ویرانی‌های فراوانی را بر جای گذاشته است. و در نهایت این پرسش را پیش روی همه قرار داده است که برای در امان ماندن از آن چه باید کرد.
یکی از کژ‌کارکردهای موعودیّت‌پژوهی فرافکنی‌هایی از این دست است. درست در زمانی که باید مسئولیت‌پذیر بود و در جهت ساخت جهانی بهتر تلاش کرد، و شهروندان و حاکمان را به نقش خود آگاه کرد، گروهی با پیش کشیدن تفاسیر آخرالزمان‌شناسانه صورت مسئله را تغییر داده و مسئولیّت‌گریزی را تبلیغ می‌کنند. کارکرد منفی این تفاسیر پنهان کردن بسیاری از ناتوانایی‌ها در زیر روایت‌هایی است که سند و دلالت‌شان روشن نیست.